سئو تهران

  • ۰
  • ۰

همه چیز درباره ی برند سازی شخصی 

واقعیت این است به گفته مقاله برند سازی شخصی که برخی از برندها بعد از مدتی رنگ می ‌بازند، حال آنکه برخی از برندها خود را به درستی با وضعیت وفق می ‌دهند و به رشد خود ادامه می‌ دهند. زیاد به خودتان به علت شرایط کسب و کارتان سخت نگیرید. به جای آن، تصمیم بگیرید که به نتایج عادی تن ندهید و وقت بیشتری را به ساخت برندتان مختص کنید.

برای اینکه کسب و کارتان در بین این همه رقیب معروف شود باید فراموش نشدنی باشید. ولی چگونه؟در این مقاله برند سازی شخصی ، به برخی از روش ها می ‌پردازیم که تاریخ انقضا ندارند. اگر این روش ها را به خوبی به کار ببندید، رقیبتان نمی‌ تواند آن ها را کپی کند. خب در حال حاضر ببینیم چطور برندسازی کنید تا کسب و کارتان دیده شود.

برخالف باور عوام، برندسازی فقط برای راه افتادن کسب و کار نیست. داشتن برند فردی، نقش پررنگی در مسیر رسیدن به موفقیت ایفا می کند. این روزها حجم آگاهی ها خیلی زیاد شده است  و رقابت در بازار کار دشوار شده است. موفقیت به این معنی که بتوانید با ساختن برند فردی خود از رقبا سبقت بگیرید.

اهمیت ندارد  که کارمند هستید یا شرکت خودتان را راه اندازی کرده اید؛  این اهمیت دارد که شما اولین و تنها برندی هستید که در فکر دیگران ماندگار می شوید. این خودتان هستید که باید خودتان را بازاریابی کنید نه اینکه انتظار داشته باشید و آرزو کنید که مردم و مشتری ها شما را پیدا کنند.دارا بودن برند شخصی قدر تمند چه فوایدی دارد؟

بیایید در مقاله برند سازی شخصی با واقعیت هایی مواجه شویم. داشتن اخلاق کاری مناسب است ولی کافی نیست. اگر برای برندسازی فردی خود استراتژی ویژه ای ندارید فرصت خیلی خوبی  را از دست داده اید. در کتاب (من را برند کن)، برند شما تجسم و بعنوان تعریف به چشم نمی آید. ولی در اقتصادی که شده است.

هر فردی برندی دارد؛ این برند می تواند خوب یا بد باشد. خنثی هم که اصولا در آن دقت حرف اول را می زند، چطور می خواهید ارتباطاتی فراموش نشدنی و معنادار برای خود رقم بزنید؟ برندسازی فردی استراتژی برای ارتقای شخصی نست.با ما در محتوای برند سازی شخصی  همراه باشید.

3 شیوه برند سازی شخصی

۱. قاپ مخاطبانتان را با واقعیت بدزدید.حقیقت همواره درخشان است.حتی بدون فناوری های بروز ، آدم ها همواره مسیری برای پیدا کردن راست و دروغ داشتند. و حالا که تمام افراد در رسانه ‌های مجازی حضور فعالی دارند، پشت کردن به واقعیت کار سختی است.برخی از کسب و کارها اغفال می ‌شوند و برای رسیدن به سود زود و آنی حاضر می‌ شوند به واقعیت پشت کنند و به مشتریان خود دروغ بگویند.

ولی در مدت طولانی حقیقتا ارزشش را ندارد. این قبیل شیوه ها غیراخلاقی برای کسب و کارهایی که می‌خواهند اسمشان بر سر زبان ها بیفتد و به خوبی از آن ها یاد شود پاسخ نمی ‌دهد.حتی احتمال مرجوع کردن کالا را برای مشتریانتان فراهم کنید و سر قولتان بمانید. همیشه محتوای ثابت و معینی عرضه کنید و به برندتان وفادار بمانید.

۲. مطلبی را به اشتراک بگذارید که هیچ فردی نتواند آن را کپی کند.چند دهه قبل، یک برند بدون تک بودن هم می‌ توانست از شکست خوردن جان به در ببرد. به دلیل اینکه آن زمان راه اندازی کسب و کار برای همه احتمال نداشت . یا باید پول کافی دارا بودید و یا از اعتبار زیادی دارا  بودید.در حال حاضر، فناوری خیلی از این مشکلات را از بین برداشته است.

برای نمونه، این روزها حتی یک دانشجو هم می ‌تواند در یک هفته یک آهنگ درست کند. می ‌تواند در چند ساعت وبسایتی بوجود آورد. اگر در کارش حرفه ای و علاقه داشته باشد، می ‌تواند بعد از مدتی دنبال کنندگان زیادی به دست آورد و از راه حامیان مالی به درآمد برسد.

۳. از اختراع کردن تکراری هر چیزی دست بردارید.ممکن است شنیده باشید که راز متفاوت بودن در اصالت داشتن است. این عبارت تا نسبتی درست است، ولی نه در مورد چیزی که همین الان هم کارکرد مناسبی دارد.بعنوان مثال زمانی که رقیبتان پادکستی دارد که در حوزه کاری شما درست و خوب  است، شما هم می ‌توانید از همین شیوه به کار ببرید. اگر پادکست جواب می ‌دهد، دیگر به دنبال جایگزین های  پادکست های دیگر نباشید.

به چه دلیل؟ به دلیل اینکه صرف وقت است. در عوض، آن چه را که همین حال اثر گذار است کپی و آن را از آن خود کنید. بعنوان نمونه در مورد پادکست ببینید در چه حیطه هایی می ‌توانید آن را بهبود ببخشید و آن را با برند خود درست کنید. ولی حواستان باشد  رقیبتان هم می ‌تواند همین کار را با ایده‌های شما انجام بدهد.تیم ما با شرح همه موارد برند سازی شخصی راه را برای شما در این زمینه ساده تر کرده است.

برندینگ یا برندسازی چیست

برند سازی شخصی در حقیقت همه شیوه هایی است که شما به کار می برید تا شکلی از شرکت خود را در چشم مشتریان ایجاد کنید.این شیوه ها می ‌تواند ساخت وب‌ سایت و توضیح آنچه ارائه می‌ دهید، دیزاین آگهی‌ برای تبلیغ خدمات و محصولات خود، انتخاب رنگ خارق العاده برای شرکت‌ هایی که با ارتباط با شرکت شما هستند.

و درست کردن لوگو و استفاده از این لوگو در همه حساب ‌های شبکه ‌های و رسانه‌ های اجتماعی باشد، که در همه این نکات شما در حال برند سازی شخصی برای شرکت خود هستید. به این صورت، چگونگی درک افراد از کسب‌ و کار را خودتان صورت بدهید.آنچه مشتریان درمورد برند شما شرح می دهند حقیقت است نه آنچه شما می ‌خواهید آن‌ها درباره برندتان تصور کنند.

این در حقیقت شکلی است که زمانی که مردم اسم کسب ‌و کار شما به گوششان می رسد به ذهنشان می ‌آید. و این شکل براساس احساساتی است بر تجربیات درست یا غلط با شما در ذهن آن‌ ها نقش می بندد و می‌ تواند به طور درست یا غلط در افکارشان استوار بماند.استراتژی برند برنامه ‌ای است که اهداف معین و دراز مدتی  را در بر می‌ گیرد و این اهداف با کامل شدن یک اسم تجاری موفق صورت می گیرد.

یک استراتژی برند معین و اجرا شده بر همه بعد های کسب ‌و کار شما اثر دارد و به صورت مستقیم با احتیاج های مشتری، احساسات او و فضا رقابتی مربوط است.در آغاز بیایید معین کنیم که بزرگترین دید اشتباهی که درمورد استراتژی برند موجود است  چیست. شما باید اطلاع داشته باشید که برندسازی در حقیقت اسمی که برای شرکت خود انتخاب می‌ کنید و همینطور لوگو و وب‌ سایت شما نیست.

در واقعیت برند شما چیزی زیادتر از این ‌ها است. این نکته ای است که در شما  ایجاد گیج بودن می ‌کند ولی همان نکته ای است که سبب اختلاف برند های قوی را از برند های عادی جدا می ‌کند.آنچه که مقاله برند سازی شخصی نتیجه گرفته است برای یاری به شما در بازاریابی ما 7 اساس اصولی یک استراتژی جامعه برندسازی را برطرف کرده‌ایم که به شما یاری می ‌کند شرکت خود را در طول سالیان حفظ کنید.

مراحل برندینگ

۱- جامعه هدف خود را بشناسید :

وقتی که به ساختن برند خود تصور می‌ کنید در نظر داشته باشید که جامعه هدف شما چه افرادی هستند تا با آشنایی آنان وضعیت برطرف کردن احتیاج هایشان به بهترین روش فراهم شود. برای ایجاد یک برند سازی شخصی،‌ اقدام به درست کردن کمپین کرده و برای آن سناریو بنویسید. بررسی کنید که چه مدل ارتباطی با مخاطب می ‌تواند.

نظر شما را به خوبترین شیوه انتقال می دهد.و همچنین مشتریان را بر مبنای آمار، سن، علایق و رفتار تقسیم بندی کنید. این حرکت فعالیت شما را راحت تر می ‌کند.

۲- هدف برند خود را معین کنید :

آنچه را که می‌ خواهید با مشتریان در میان بگذارید را تعریف کنید. درباره دیدگاه و رسالتی که برای خود ارزشگذارید، هدف از درست کردن برندتان را به مخاطب معین می کند. شما باید در کانال ‌هایی که ارتباطی بین شما و مخاطب است تصویری آشکار از آن‌چه در کوشش هستید به کار ببرید، و به نمایش بگذارید. همه اجزای مرتبط به برند شما از جمله لوگو، تگ‌لاین (شعار) و… تماما باید منعکس‌ کننده رسالتی که برای برندتان ارزش گذارید باشد.

۳- درباره رقبایتان تحقیق کنید :

در باره رقبای خود  تحلیل کنید و مشاهده کنید چه پیشنهاداتی به مخاطبانشان ارائه می ‌دهند. اختلاف میان کسب‌ و کار خود را با رقبایتان معلوم کنید. فرآیند برند سازی شخصی باید بر روی همین اختلافات تمرکز کند و در جهت خوب شدن محصول نسب به رقبا تلاش کنید. اگر دیدید بازار شما اندازه زیادی رقیب دارد، عملکرد برندسازی خود را با یک استراتژی مرتبطی خارق العاده عوض کنید.

۴- ارزش خارق العاده ایجاد کنید :

بطور معمول بر نقطه‌ای تمرکز کنید که برند شما را از سایر کالاهای شبیه به آن متمایز می‌ کند. ارزش خارق العاده ای که با برند سازی شخصی خود به مشتریان ارائه می ‌دهید را در همه کانال ‌های ارتباطی خود به تماشا بگذارید.

۵- کمک به برند خود را تعریف کنید :

کمک برند، مدل و قسمت جایگاه برند شما را تعریف می‌ کند و قوانیت چگونگی ایجاد یک برند پر تلاش  را نشان می‌ دهد. این کار به طول فعالیت برند و آشنا شدن هرچه زیادتر آن یاری خواهد کرد. کمک  برند خود را گسترش دهید به دلیل اینکه الگوی مشخصی برای عناصر بصری (لوگو، تمپلیت و…) برند شما ایجاد می ‌کند و ساختاری معین به آن می ‌بخشد.

۶- برند خود را در بازار توسعه دهید :

برای توسعه برند سازی شخصی خود به بازار، استراتژی مارکتینگ معینی فراهم کنید. برند خود را در هر موقعیتی که می ‌توانید به تماشا بگذارید؛ از بسته ‌بندی تا وب سایت. برای تبلیغ برند خود بطر راحت می توانید از کانال‌ های متفاوتی مانند ایمیل، وبسایت‌ها و شرکت ‌های وابسته به کار ببرید.با سئو تهران همراه باشید….

پشتیبانی سایت

اداره پیج اینستاگرام

ادمین اینستاگرام

  • ۹۹/۱۰/۲۷
  • محمد هادی مقیم زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی