سئو تهران

  • ۰
  • ۰

انواع شیوه های طراحی وب سایت

ما در این محتوا قصد داریم تا انواع متفاوت پشتیبانی سایت را به شما یاد بدهیم.سایت های اینترنتی از لحاظ شیوه طراحی،به دو دسته طراح سایت استاتیک و طراحی سایت داینامیک تقسیم بندی می شوند.طراحی سایت استاتیک به معنای طراحی سایت به گونه ای است که بعدها اطلاعات سایت،توسط خود مدیر قابل تغییر نباشد،در حقیقت،در این گونه از وب سایت ها،هرگونه تغییر،وابسته به شرکت طراح می باشد.

ولی در سایت های داینامیک،تغییرات توسط مدیر سایت و بدون نیاز به داشتن دانش عمیق فنی انجام پذیر است.کلا طراحی سایت های استاتیک،منسوخ شده و هم اکنون تنها برای سایت هایی استفاده می شود که به عهده اطلاعات آن هیچ تغییری نخواهد کرد،به عنوان نمونه سایت مربوط به یک فیلم سینمایی،بعدها نیازی به تغییر اطلاعات نداشته.به ما همراه باشید تا انواع متفاوت پشتیبانی سایت به شما توضیح دهیم.

و می توان به روش استاتیک طراحی کرد.ولی در کل طراحی سایت استاتیک،هیچ برتری محسوسی بر طراحی سایت دینامیک ندارد.سابق بر این،می توان قیمت ارزان سایت های استاتیک را علت ارجحیت آن بر سایت های داینامیک دانست اما با بروز و ظهور سیستم های مدیریت محتوا،این خصیصه یا برتری سایت های استاتیک نیز از میان رفت.

در آغاز تمام وب‌ سایت‌ها با کُدهای بسیار ساده‌ای به زبانHTML ایجاد می‌شدند. HTMLزبان نشانه‌گذاری ابرمتن که ساختار ساده‌ای به صفحات وب مانند تیترها،پاراگراف‌ها،ارتباط صفحه‌ها با یکدیگر و …را می‌داد.با پیشرفت روزافزون وب‌ سایت‌ها زبان اچ تی ام ال هم گسترش یافت و صفحات وب هم ظاهر پیچیده‌تری به خود گرفت.در شروع از جدول‌ها برای چیدمان صفحات وب استفاده می ‌شد که با پیدایش زبان CSS این روش نیز منسوخ شد.

فناوری ‌هایی مانند استفاده از پایگاه داده یکپارچه،زبان‌های برنامه‌نویسی سمت سرور مانند PHP، ASP، ASP.net و …علت تغییرات بیشتر در ساختار وب ‌سایت‌ها شد.طراحی سایت‌ها به طرز واکنش گرا یا ریسپانسیو هم از نکاتی است که امروزه مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.همچنین با به وجود آمدن فناوری‌های پویانمایی به صفحات وب،مثل فلش،ظاهر وب بیش‌ از قبل تغییر کرد.با ما در انواع متفاوت پشتیبانی سایت همراه باشید.

انواع سایت

انواع متفاوت پشتیبانی سایت بر اساس کاربرد خاص و نوع کدنویسی به چند گروه تقسیم می‌ شوند:

  • سایت‌های ثابت (Static Website)

این سایت‌ها به‌ صورتی طراحی می‌ شوند که تمام اطلاعات مورد نیاز در آن‌ها قرار داده می‌شود.برای ایجاد تغییر در سایت باید حتما به با کد نویسی سایت آشنا باشید.تقریبا اکثر این سایت‌ها با HTML طراحی شده‌اند.این سایت‌ها دارای حجم بسیار پایین کدنویسی هستند،به همین علت سرعت بارگذاری بالایی دارند.

این کاهش حجم کد باعث خواناتر شدن سایت به وسیله موتورهای جستجو می‌شود.این سایت‌ها قیمت بسیار پایین ‌تر و امنیت بیشتری نسبت به سایت‌های دیگر دارند.توجه داشته باشید از آن جایی که این سایت‌ها توسط مدیران و صاحبان سایت قابل تغییر نیستند،امکان به روز رسانی زودهنگام نیز وجود ندارد و همواره برای مواردی استفاده می ‌شوند که یک یا دوبار در سال نیاز به تغییر محتوا دارند.

  • سایت‌های پویا (Dynamic Website)

دسترسی به قسمت مدیرتی این نوع سایت‌ها بر عکس نوع پویا آزاد است و صاحب سایت می‌ تواند در هر لحظه محتوای سایت را تغییر دهد.اکثر سایت‌های پویا به زبان‌های Php، ASP.Net و ASP نوشته می‌شوند.از زبان‌هایی مثل CSS و Silver light نیز برای اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر استفاده می ‌شود.

قالب اصلی سایت توسط طراح نوشته می‌شود و در ادامه مدیر سایت اقدام به تولید محتوای مورد نظر برای سایت میکند.فواید اصلی این سایت‌ها این است که هیچ محدودیتی برای ایجاد،تغییر یا حذف مطالب،تصاویر و صفحات و غیره وجود ندارد.با استفاده از زبان‌های طراحی سایت پیشرفته برای ساخت این سایت‌ها می توان امکاناتی از جمله صفحات هوشمند،فرم ها،صفحات جستجو و …به آن ها اضافه کرد.استفاده از کدهای پیچیده در این مدل سایت‌ها سبب کند شدن بارگذاری آن ها می ‌شود.

  • پورتال‌ها (Portal)

پورتال‌ها سایت‌های کامل و جامعی هستند که چندین هدف را در یک سایت دنبال می‌کنند؛یعنی چندین سایت پویا برای رسیدن به اهدافی خاص در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند؛مثلا پورتال‌های خبری که از چندین سایت پویا تشکیل شده‌اند و هر کدام امکانات خاصی را ارائه می‌دهند.تمام ویژگی‌های یک سایت پویا می ‌تواند در یک پورتال خبری نیز وجود دارد.

  • سایت‌های فلش

این مدل سایت‌ها از نوع ایستا و نیمه پویا توسط نرم‌افزارهای خاصی طراحی می‌شوند.این سایت‌ها ثابت هستند،توسط طراح سایت ایجاد می‌شوند و قابل تغییر نیستند.فواید این سایت‌ها گرافیک زیبا و انیمیشن‌های جذاب آن هاست؛ولی این سایت‌ها توسط موتورهای جستجو خوانده نمی ‌شوند و سرعت بارگذاری بسیار پایینی دارند.

طراحی سایت با وردپرس

در رابطه با طراحی سایت با وردپرس،وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه‌اندازی و ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌هاست.وردپرس به زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL نیز پشتیبانی می‌شود.در حال حاضر بیش از ۷۶ میلیون وب ‌سایت در جهان با این CMS راه اندازی شده‌ است.

وردپرس برای پیاده‌سازی انواع وب ‌سایت‌ شخصی ، وب‌ سایت‌ خبری ، وب‌ سایت‌ های عکاسی ، معرفی مشاغل ، طراحی سایت فروشگاهی ، سایت‌ های اجتماعی،دانشگاهی و … استفاده می‌شود.ما در این مقاله قصد داشتیم تا انواع متفاوت پشتیبانی سایت را کاملا و دقیق برای شما بیان کنیم.

آموزش امنیت سایت برتر

پشتیبانی سایت پر استفاده

  • ۹۹/۱۰/۲۵
  • محمد هادی مقیم زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی